سلام چه چیزی در باره ی لابرا سئو باید دانست.
منتشر شده در سه شنبه, 05 خرداد 1394 14:22
اگر مباحث سئو را دنبال کرده باشید حتما واژه ctr برایتان آشناست .
اول به این می پردازم که سی تی آر در حالت کلی به چه معناست بعد سراغ این مساله
میرویم که ctr در گوگل چه معنایی دارد. خب پس با ما باشید.
سیتیار CTR
چیست؟
سیتیار ( به انگلیسی CTR ) در بخش تبلیغات یکی از راههای اندازهگیری (میزان)
موفقیت یک تبلیغ آنلاین برای یک وب سایت خاص و همچنین تعداد کلیک کاربران برروی یک
لینک خاص است.
هدف از سیتیار ( CTR )
هدف از CTR دریافت واکنش اولیه بازدید کنندگان وب سایت است. مردم به طور معمول به یک سایت برای (با هدف) مشاهده تبلیغات مراجعه نمی کنند ، همانطور که مردم به ندرت تلویزیون را با هدف دیدن تبلیغات مشاهده می کنند. بازاریابان می خواهند از واکنش بازدید کننده سایت مطلع باشند. باتوجه به فناوری حال حاضر، تقریبا غیرممکن است که به طور کامل از واکنش احساسی ( حسی که بازدیدکننده ) به سایت دارد و همچنین اثر سایت بر نام تجاری شرکت مطلع شد.یکی از راههای بدست آوردن این اطلاعات محاسبه سیتیار CTR است.سیتیار CTR اقدامی است برای محاسبه نسبت بازدید کنندههایی تبلیغ را مشاهده کردن به بازدیدکنندههایی که بعد از دیدن آن تبلیغ به صفحه دیگری هدایت شدهاند که در آن شاید یک آیتم برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن محصول و یا خدمات باشد.
نکات طلایی سئو سیتیار CTR اقدامی است برای محاسبه نسبت بازدید
کنندههایی تبلیغ را مشاهده کردن به بازدیدکنندههایی که بعد از دیدن آن تبلیغ به
صفحه دیگری هدایت شدهاند.
فرمول محاسبه سیتیار
سیتیار تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغات تقسیم بر کل دفعات دیده شده: سیتیار = تعداد مشاهده ÷ تعداد کلیک . سیتیار تبلیغات آنلاین سیتیار تبلیغات ، یک فاکتور ارزش بندی تعداد کلیک روی تبلیغات تقسیم بر تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ بیان شده و بیشتر اوقات مقدار سیتیار بر حسب درصد اعلام می شود.برای مثال ، اگر یک بنر تبلیغاتی ۱۰۰ بار دیده شده باشد و فقط یکبار روی آن کلیک شده است، پس سیتیار این تبلیغ یک درصد هست.
CTR,سی تی آر,فرمول محاسبه سی تی آر
سیتیار بنرهای تبلیغاتی
سیتیار بنرهای تبلیغاتی درطول زمان کاهش می یابد.وقتی یک بنر تبلیغاتی به نمایش در میآید، غیر طبیعی نیست اگر سیتیار آن بیشتر از ۵ درصد باشد.بعد از مدتی این میزان کاهش یافته و بطور میانگین به ۰.۳ یا ۰.۲ درصد میرسد.در اکثر موارد، ۲ درصد CTR یک مقدار موفقیت آمیز محسوب میشود، هر چند مقدار دقیق سیتیار موفق مورد بحث هست و هنوز مقدار دقیقی تعیین نشده است و نسبت به شرایط متفاوت خواهد بود.مقدار میانگین سیتیار ۳ درصد در سال ۱۹۹۰ به مقدار ۰.۴-۲.۴ درصد در سال ۲۰۰۲ کاهش یافته است.
تبلیغات به طور معمول برای دریافت درصد بالاتر سیتیار هستند، اما داشتن تعداد کلیک بالا اما تعداد کم فروش محصول یک تبلیغ نامطلوب است.اما با انتخاب سایتهای تبلیغاتی مناسب با نزدیکی موضوع خوب، (به عنوان مثال، مجله فیلم برای تبلیغات فیلم) همان بنر می تواند سیتیار بالاتر و مطلوبتری را ایجاد کند. هر چند آگهی های شخصی ، در فرمت های غیرمعمول و غیر استاندارد و مزاحم نرخ سیتیار بیشتری نسبت به از بنرهای استاندارد دارند، اما اغلب بینندگان از مشاهده آنها اجتناب می کنند(پنجره را می بندند).
نکات طلایی سئو در حقیقت ctr در گوگل با عنوان انگلیسی click
through rate را می توان کلیک از طریق رتبه معنی کرد .
سیتیار ایمیل
سیتیار ایمیل به تعداد گیرندگان ایمیل که بر روی یک یا چند لینک کلیک خواهند
کرد و به سایت ، بلاگ یا دیگر مقصدها هدایت میشوند گفته می شود.به طور سادهتر،
ایمیل سیتیار به تعداد کلیک گفته میشود که توسط ایمیل ایجاد میشود. ایمیل
سیتیار، به صورت درصد بیان میشود و حاصل تقسیم تعداد کلیکها تقسیم بر تعداد
ایمیلهای (از پیش مشخص شده) ارسال شده (و توسط گیرنده دریافت شده )است.
ctr در
گوگل :
ctr در گوگل را ممکن است بیشتر در گوگل ادوردز شنیده باشید . اما در سئو هم کاربرد دارد.فرض کنید شما سایتی در مورد دکوراسیون دارید وقتی این کلمه سرچ می شود شما در نتایج گوگل دیده می شوید حال کاربر ممکن است روی سایت شما کلیک کند یا روی یک سایت دیگر . اگر در هر صد بار نمایش سایت شما در نتایج گوگل روی سایت شما یک بار کلیک شود ctr سایت شما 1درصد محاسبه می شود .
نکات طلایی سئو هرچقدر ctr شما در کلمه کلیدی مورد نظرتان بالاتر برود رتبه شما هم در آن کلمات کلیدی بهبود می یابد .
در ادامه مقاله میخواهم به این مساله بپردازم که راه های افزایش ctr چیست و چگونه از این راه رتبه گوگل خودمان را افزایش دهیم .
خب اگر خیلی خوب در مورد ctr نمی دانید اول مقاله ctr چیست را بخوانید.
نوشتن بهترین عنوان :
سعی کنید عنوان را طوری بنویسید که علاوه بر اینکه کلمه کلیدی شما را با شکل های مختلف آن در بر می گیرد باعث تحریک خواننده برای کلیک روی آن هم بشود.فرض کنید شما سرچ می کنید سی تی آر و این مقاله ای که دارید می خوانید در گوگل پیدا میشود . عنوان مقاله این است : 6 روش برای بالا بردن ctr - سی تی آر . خب در این عنوان هم کلمه کلیدی به شکل های مختلف آن (در اینجا هم فارسی و هم انگلیسی ) آمده و هم نوشته 6 روش بالا بردن که کاربر را ترغیب به خواندن مقاله می کند.
سی تی آر,CTR,نرخ بازدید
استفاده از ابزار ای نمایشی در نتایج :
این ابزارها امکاناتی است که گوگل برای دیده شدن در اختیار شما قرارداده . مثل نمایش عکس نویسنده مطلب در کنار مطلب (که البته گوگل آن را غیرفعال کرده) یا مثل نمایش ستاره در زیر نتایج .
اسپم ننویسید :
اگر محتوای بی کیفیت و اسپم تولید کنید کاربران باهوش متوجه می شوند که سایت شما اسپم است و روی سایت شما کلیک نمی کنند .و جدیدا هم ابزارهایی توسط مرورگرها برای شناسایی سایتهای غیر مفید آمده مثلا در موزیلا ابزاری است که کاربران می توانند سایتهایی که اسپم هستند علامت گذاری کنند و سایت شما وقتی برای افرادی که این افزونه را دارند باز میشود و دیگران آن را اسپم کردند برای آن افراد میزان اسپم بودن یا غیرمفید بودن نمایش داده می شود.از سوی دیگر استفادهاز مطالب اسپم باعث میشود سایت شما شامل جریمه گوگل شود.
این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم : همه چیز در مورد جریمه گوگل, پنالتی,سندباکس,بلک لیست و افت رتبه
کپی نکنید :
وقتی یک شخص مثلا دنبال این است که در مورد ctr تحقیق کند و می بیند نتیجه اول گوگل نوشته روش هایی برای بالا بردن ctr و بقیه عنوان ها همین هستند و توضیحات گوگل زیر نتیجه هم برای همه یکی است شخص فقط یکی از سایت ها را باز می کند. اما اگر یک سایت باشد که نتیجه دهم و آخر صفحه اول باشد و عنوان و توضیحات آن با بقیه متفاوت باشد کاربر روی آن هم کلیک می کند و این تاثیر مقاله دسته اول در ctr را نشان می دهد.
مطالب مفیدتر و کارآمدتر بنویسید :
قبل از اینکه یک مطلب را بنویسید اول بررسی کنید ببینید این مطلب چقدر متقاضی دارد این کار را می توانید از طریق گوگل پلنر ادوردز انجام دهید.سپس بررسی کنید ببینید آیا مطلب مفیدی در این مورد هست اگر شما فقط در مورد یک وضوع مطلب نوشته باشید بیشترین کلیک را دارید یا اگر از بین مطالب شما بهترین را نوشته باشید بازهم شما بیشترین بازدید را دارید .
مطالب مرتبط با حوزه کاری و تخصصی خودتان را بنویسید :
من خودم شخصا اگر دنبال مقاله ای در مورد طراحی سایت باشم سایتی که مربوط به آشپزی است و این مطلب را نوشته حتی اگر مطلبش خوب باشد باز نمی کنم .وقتی کاربر می خواهد در مورد ctr بداند دوست دارد مطلب را از یک سایت متخصص سئو بخواند چون اینطوری به صحت و درستی مطلب اعتماد بیشتری دارد.
منبع: مقاله ی ctr چیست و راه های افزایش آن درلابراسئو
نظرات
ارسال نظر